Hogyan értsd meg gyermeked viselkedését és neveld kisiskolás és kamasz korában is pozitív nevelési módszerekkel?

A gyermeked kisiskolás, kiskamasz és kamasz évei alatt láthatod őt fizikailag, érzelmileg és szociálisan kivirágozni, ahogyan elhagyja a gyermekkorát és elkezd függetlenedni. A pozitív nevelés segítheti ezt az átmenetet, erősíteni a gyermekeddel való kapcsolatodat és segíteni abban is, hogy jobban megbirkózzon az iskolai kihívásokkal. 

A 6-12 éves korig tartó időszak viharos utazás lehet mindannyiótok számára tele érzelmi kitörésekkel, kommunikációs akadályokkal és viselkedési kihívásokkal, ebben az időszakban azonban megalapozhatod azt a kapcsolatot gyermekeddel ami lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is hatással tudj lenni rá.

Az egyre növekvő iskolai nyomás, a kötelezettségek, a társaik egyre növekvő befolyása megváltoztatja a gyermekedet. Ha eközben a problémákra fókuszálsz, egyre jobban elsodródtok egymástól, amitől a nehézségek csak tovább fokozódnak.

Úgy érezheted a gyerekedet egyre inkább csak a barátok, a saját kis szórakozásai, érdeklődési köre foglalja le és persze a digitális eszközök. 

Mindeközben egyre gyakrabban visszabeszél, nem fogad szót, forgatja a szemét és egyre kevésbé akar kommunikálni veled.

Egyre inkább úgy érezheted a gyereked mindenben okosabb akar lenni nálad. 

Ez azért is történik, mert egyre fontosabb az életében a barátai jelenléte és az iskolai környezet befolyása. 

Napról napra növekszik  benne a vágy, hogy maga döntsön, autonómiával rendelkezzen és függetlenedjen.

De ennek ellenére a továbbra is szüksége van korlátokra, útmutatásra, segítségre és cselekvésre. Sőt: most a kamaszkor előtt jobban mint valaha!

Persze miközben annyira biztos magában és a saját képességeiben még rendelkezik azzal, amivel te igen: sok évnyi élettapasztalattal.

Amikor felmerülnek az első problémák, kiskamaszkori „trükkök” nem szabad legyinteni és azt mondani: „Ez csak egy fázis, elmúlik magától, megoldódik magától”, mert kisiskolás és kiskamasz korban sokat tudsz segíteni a gyermekednek abban, hogy később felelősségteljes kamasszá váljon, hogy a kamaszkora ne egy vihar legyen, amiben egyre jobban elsodródtok egymás mellől, hanem kiegyensúlyozottan és biztonságban élhesse meg az önállóvá válást, találhassa meg az identitását és válhasson fiatal felnőtté.

A legjobb stratégia az, ha megtanítod a gyermekedet, hogy önállóan jusson fontos következtetésekre.

  • Amikor magától rájön, hogy érdemes megírnia a házi feladatot és odafigyelnie az iskolai kötelezettségeire.
  • Amikor rájön, hogy a házimunka, a rendrakás az élet része és nem kell utálni.
  • Amikor rájön, hogy megéri tiszteletteljesen viselkedni és normálisan kommunikálni másokkal.
  • Amikor rájön, hogy érdemes együttműködnie veled és más felnőttekkel (pl. pedagógusokkal)

Amikor ezekre a felismerésekre és meglátásokra önmagától jut el, „Aha” pillanatot él át, amely valódi, mély tartós tudást ad neki.

Hogyan lehet ezt elérni? Erről van szó a Kiskamaszok pozitív nevelése 6-12 éves korig és a Kamaszok pozitív nevelése című előadásokban.

Miről lesz szó az előadáson?

1. Fejlődés és nevelés 6-12 éves korban

  • Miben és hogyan fejlődnek a gyerekek kisiskolás és kiskamasz korban? Milyen változások indulnak meg bennünk pszichés, szellemi, fizikai, társas szinten és a személyiségfejlődésükben?
  • Milyen nevelési kihívásokkal találkozhatsz ebben a korban?
  • Hogyan alkalmazd a pozitív nevelést kiskamaszkorban? Mire figyelj oda? (akkor is, ha eddig nem pozitív módszerekkel neveltél)
  • Hogyan erősítsd meg a kapcsolatot gyermekeddel miközben egyre inkább próbál leválni rólad és önállósodni? 
  • Mit tegyél, hogy egészséges módon önállósodjon, miközben nem érzi azt, hogy „rátelepedsz”, de nem is szakad el teljesen érzelmileg a családtól, hanem örömmel van a barátaival is, de a szüleihez is kötődik, szívesen megosztja a gondolatait, problémáit és meghallgatja a tanácsodat?
  • Mit tehetsz, ha úgy érzed, egyre jobban kicsúszik a kezedből az irányítás és a gyereked egyre kevésbé hallgat rád?

2. Pozitív nevelési módszerek 6-12 éves korig

  • Mit tehetsz, hogy a gyermeked együttműködőbb legyen és elkezdjen felelősséget tanulni?
  • Hogyan segíts neki a társas kapcsolataiban, hogy jó barátságokat alakítson ki, megtalálja a helyét a közösségben, elkerülje a negatív befolyást és ne legyen kitéve a csúfolódásnak, támadásoknak?
  • Hogyan segítheted az önbizalma fejlődését?
  • Mit tehetsz, ha dühkitörései vannak vagy nem tudja kezelni az érzelmeit?
  • Hogyan kezeld a makacskodást, akaratosságot ebben a korban?
  • Konkrét pozitív nevelési módszerek, amik a kisiskolásoknál és a kiskamaszoknál is működnek.
  • Iskolai viselkedési problémák, agresszió, rossz viselkedés: Mit tehetsz szülőként a gyermekedért?
  • Képernyőidő, mobiltelefonhasználat: Mikor és mennyit engedjünk? Hogyan szabjunk határt? Mit tehetsz, ha a közösségi média vagy a videójátékok nagyon sok időt vesznek el a gyermeked életéből? Mikor kapjon mobiltelefont és hogyan segíthetsz neki megtanítani mértékkel használni?
  • Hogyan segíthetsz a gyermekednek, hogy megtanulja a helyén kezelni az online kommunikációt és miként védheted meg az online térben rá leselkedő veszélyektől?
  • Felelős viselkedés: Mit tehetsz érte, hogy komolyan vegye a kötelezettségeit, a feladatait az iskolában és otthon is?
  • Kiegyensúlyozott gyermekkor: hogyan érd el, hogy a gyermeked biztonságban érezze magát az életében és a mindennapjaiban
  • Milyen módszerekkel érheted el, hogy a gyermeked magától jöjjön rá arra, hogyan érdemes helyesen viselkednie?
A Pozitív Nevelés Iskoláskorban előadás ára br. 3500 Ft.

Kinek érdemes résztvenni rajta?

merges

Ha a gyermeked gyakran dühös vagy nem tudja jól kezelni az érzelmeit, dühkitörései vannak, hirtelen haragú, agresszív a társaival, kiabál, szemtelen, visszabeszél vagy „hangulatember”. Ha az iskolában vagy otthon állandó magatartási gondok vannak vele.

tablet

Ha a gyermeked állandóan a digitális eszközökön csüng, tabletezik, telefonozik, számítógépezik, konzolozik vagy folyton konfliktusaitok vannak a túl sok mesenézés miatt. Ha úgy érzed, teljesen beszippantották ezek az eszközök és nem tudsz határt szabni benne. Vagy ha szeretnéd megelőzni, hogy elszaladjon vele a ló az eszközhasználat terén.

Ha a gyermekednek nehézséget okoznak az iskolai kötelezettségek és kötöttségek: nem szeret házi feladatot írni vagy folyton vitátok van emiatt. Ha folyton megfeledkezik a kötelezettségeiről, elhanyagolja őket, ha rendszeresen panasz van a viselkedésére vagy a szorgalmára az iskolában. Vagy, ha szeretnéd megelőzni, hogy a kisiskolásként még jól tanuló gyermeked kiskamaszkorban elkezdje megutálni az iskolát, elhanyagolni a kötelezettségeit.

Ha szeretnéd, hogy a gyermeked tele legyen önbizalommal, szívesen működjön együtt, jól érezze magát a bőrében, jó szociális kapcsolatokat ápoljon, megtalálja a helyét a közösségben, sikereket érjen el és kihozza a benne rejlő legjobbat.

Vidd el mellé ezt is (együtt olcsóbb):

Te is így érzed?

 

→  hiába próbálsz a lelkére beszélni csak a szemét forgatja, 

→ folyton azon jár az eszed, mi lesz így vele, ha ennyire nem érdekli senki és semmi,

→ úgy érzed, minden igyekezeted ellenére elsodródott mellőled és aggódva nézed, hogy egy-egy rosszul nevelt társa milyen rossz hatással van rá,

→ a korábban működő szabályaitok, gyermeknevelési módszereitek nem működnek,

→ állandó a feszültség és a vita közöttetek és nem tudod meggyőzni,

→ már eleged van abból, hogy bármit próbálsz nem jutsz előre.

Ebben az előadásban bemutatom azokat a hatékony pozitív nevelési eszközöket, amelyekkel hatással lehetsz a legmakacsabb kamaszra is és amely segít nektek elindulni a változtatás útján.

Miről van szó az előadás anyagában?

1. Ismerd meg a kamaszodat!

  • Mi is történik valójában kamaszkorban a gyermek agyában és lelkében?
  • Hogyan változik meg a viselkedés 13-14 éves korban, mi ennek az oka és mi a különbség a fiúk és a lányok között? 
  •  Miért beszél vissza a kamasz és mihez kezdjünk ezzel?
  • Testi és fiziológiai változások a kamaszkorban és hatásuk a gyermek viselkedésére
  • Leválás a szülőkről: Hogyan történik, hogyan támogassuk és hogyan őrizzük meg mégis a jó kapcsolatot?
  • Miért nem hallgat a kamasz a szüleire (és vajon elérhető, hogy mégis hallgasson)?
  • Min változtass kamaszkorban, hogy hatással tudj lenni a gyermekedre?
  • Felelősség: az egyik kamaszt egyáltalán nem érdekli, a másik túl komolyan veszi – hogyan találjátok meg az arany középutat?
  • Identitáskeresés: Mi is ez pontosan és hogyan támogasd kamasz gyermekedet benne?

2. Pozitív gyermeknevelés kamaszkorban

  • Milyen nevelési módszerek hatásosak még tizenéves korban is?
  • Hogyan kezeld hatékonyan az ellenkezést, a szabályok be nem tartását, hogyan állíts fel határokat és milyen következményeket helyezz kilátásba?
  • Milyen hatásai vannak a túlzott digitális eszközhasználatnak kamaszkorban és hogyan húzz határt ebben?
  • Hogyan határozzatok meg szabályokat a tanulásra, hazaérésre vonatkozóan?
  • Mit tegyél, hogy a gyermeked résztvegyen a házimunkában?
  • Hogyan kezeld az akaratoskodást, dührohamot ebben a korban?
  • Honnan tudhatod, ha a tizenéves gyermeked bajba került és miként segíthetsz neki (akkor is, ha nem mond otthon semmit)?
  • A barátok, haverok hatása: mit tehetsz, ha rossz irányba viszik egymást, hogyan változtathatsz ezen?
  • Ha semmi sem érdekli: miért van és hogyan reagálj erre?
  • Szorongás kamaszkorban: hogyan segítsd át a gyermekedet a nehéz helyzeteken?
  • Mit tegyél, hogy kiegyensúlyozottan élje át a gyermeked a kamaszkort, ugyanakkor legyen lehetősége megélni mindazt, amire ebben a korban szüksége van?
Az előadás ára br.3500 Ft, de ha február 28-ig rendeled meg a Pozitív Nevelés Iskoláskorban előadással együtt, a két előadás ára számodra br.7000 Ft helyett mindössze br.6000 Ft.

És, ha szeretnéd, még ezt is megkaphatod:

Kütyühasználat gyerekkorban: Mire figyeljünk oda?

Káros vagy nem káros, ha a gyerek tabletezik, tévét néz, mobilozik?
Tartsunk-e szigorú képernyőidőt? Vagy nem?

Megosztó kérdések ezek, amikről mindenkinek megvan a szubjektív véleménye és a tudósok álláspontja sem mindig egyezik meg abban, mennyire káros vagy éppen hasznos a sok és sokféle kütyü a gyermekek fejlődése szempontjából.

Mi szülők azonban nem érünk rá vitatkozni, hiszen mire kitalálják, mi is lenne a jó, felnő a gyerek 🙂

Mit tehetünk most? Miből mennyi és hogyan legyen jelen a gyerek életében? Milyen intő jelei vannak a kütyüfüggésnek vagy a képernyőfüggőségnek és hogyan kezeljük?

Hogyan neveljünk gyereket a digitális korban?

Miről van szó az előadás anyagában?

1. Kütyühasználat 0-18 éves korig

  • Milyen életkorban milyen hatással vannak a digitális eszközök a gyerekekre az egyes életkorokban?
  • Mit használhatnak már kisgyermekkorban, mivel várjunk még tovább?
  • Mikortól és mennyit nézhet használhat ilyen eszközöket a gyerek?
  • Hány éves korban kapjon okostelefont a gyerek? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe és hogyan döntsünk felelősen?
  • Mire figyeljünk oda tizenéves korban?
  • A legújabb kutatások eredményein keresztül mutatom meg a digitális eszközök használatának káros és hasznos (igen, ilyenek is vannak) hatásait

2. Képernyőhasználati módok: Ismerd meg őket! Melyikből mennyit lehet?

  • Milyen módokon és milyen eszközökön használhat a gyerek képernyőket?
  • Melyiknek milyen hatása van az értelmi fejlődésre, az agyra, a gondolkodásra, a viselkedésre és az érzelmek fejlődésére?
  • Ismerd meg a digitális médiahasználati piramist! Milyen eszközöket és funkciókat, mennyit és hogyan használhat a gyerek?
  • Túl sok vagy túl kevés? Hogyan döntsük el?
  • Milyen jelei vannak annak, ha túlterhelő a gyermek számára a képernyőhasználat és mit tehetünk ilyenkor?

3. Képernyők és nevelés: Tiltsuk? Engedjük? Hogyan döntsünk okosan?

  • Hogyan kerüljük el a képernyőhasználattal összefüggő rossz szokásokat?
  • Tiltsuk vagy engedjük a kütyüket? Mik a túlzott szigor és melyek az elhanyagolás hátrányai?
  • Milyen szülői felügyeleti eszközök léteznek és hogyan használjuk őket
  • Milyen hatásai vannak, ha csak úgy eszik, ha nézheti, ha csak úgy alszik el, ha folyton követeli? Miért alakul ez ki? Káros vagy maradhat?
  • Mikortól alakulhat ki függőség, milyen jelei vannak? Mi áll a függőség kialakulásának hátterében? Egyáltalán: Mi számít játékfüggőségnek és mi nem az?
  • Hogyan védjük meg a gyerekeket a digitális világ veszélyeitől?

4. Fogadjunk, hogy erre még eddig nem is gondoltál…

 

A digitális média használat kapcsán a legtöbben általában a képernyőhasználati módokat és a kontrollt tartják szem előtt, holott vannak olyan egyéb életmódbeli szempontok is, amivel jelentős hatást gyakorolhatunk gyermekünk viselkedésére és hozzáállására ezekhez az eszközökhöz és használatukhoz. Mik ezek?

Hogyan alakítsd ki a gyermeked egészséges és kiegyensúlyozott kapcsolatát a digitális világgal úgy, hogy nem a képernyők használatát korlátozod, hanem valami egészen mást teszel?

Erről tudhatsz majd meg többet az előadás utolsó részében.

Az előadás ára br.3500 Ft, de ha február 28-ig rendeled meg a Pozitív Nevelés Iskoláskorban és a Pozitív Nevelés Kamaszkorban előadásokkal együtt, a három előadás ára számodra br. 10.500 Ft helyett mindössze br. 8000 Ft.

Hogyan is néz ki ez az egész?

A korábbi előadás felvételét most meg tudod venni a webshopunkból egyben és külön-külön is és korlátlan ideig visszanézheted.

Hol találod meg? Egy privát online felületen, amihez a jelentkezést és a fizetést követően kapsz majd hozzáférést (a megtekintéshez és a kérdezéshez Google accountra van szükség)

Mennyibe kerül? Egy előadás (Pozitív nevelés Iskoláskorban) felvételének ára: br. 3500 Ft,  két előadás (Pozitív nevelés Iskoláskorban és Pozitív nevelés Kamaszkorbanfelvételének ára együtt február 28-ig br. 7000 Ft helyett csak br. 6000 Ft, ha pedig mindhárom előadást kéred (Pozitív nevelés Iskoláskorban, Pozitív Nevelés Kamaszkorban és Kütyühasználat Gyerekkorban), a három együtt br. 10.500 Ft helyett csak br. 8000 Ft.

Az akció végetér:

nap
óra
perc
másodperc

Jelentkezz most!

Klikk a gombra, töltsd ki az adatokat és már le is foglaltad a helyed! Fizetni átutalással vagy bankkártyával tudsz. A jelentkezést követően küldjük neked a hozzáférést az online előadás felületéhez és már nézheted is. 

Három előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig + Pozitív nevelés kamaszkorban + Kütyühasználat gyerekkorban) 
br. 10.500 Ft helyett br. 8000 Ft

Két előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig + Pozitív nevelés kamaszkorban) 
br. 7000 Ft helyett br. 6000 Ft

Csak egy előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig) 

br. 3500 Ft

Scroll to Top