Hogyan értsd meg gyermeked viselkedését és neveld kisiskolás és kamasz korában is pozitív nevelési módszerekkel?
A gyermeked kisiskolás, kiskamasz és kamasz évei alatt láthatod őt fizikailag, érzelmileg és szociálisan kivirágozni, ahogyan elhagyja a gyermekkorát és elkezd függetlenedni. A pozitív nevelés segítheti ezt az átmenetet, erősíteni a gyermekeddel való kapcsolatodat és segíteni abban is, hogy jobban megbirkózzon az iskolai kihívásokkal.
A 6-12 éves korig tartó időszak viharos utazás lehet mindannyiótok számára tele érzelmi kitörésekkel, kommunikációs akadályokkal és viselkedési kihívásokkal, ebben az időszakban azonban megalapozhatod azt a kapcsolatot gyermekeddel ami lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is hatással tudj lenni rá.
Az egyre növekvő iskolai nyomás, a kötelezettségek, a társaik egyre növekvő befolyása megváltoztatja a gyermekedet. Ha eközben a problémákra fókuszálsz, egyre jobban elsodródtok egymástól, amitől a nehézségek csak tovább fokozódnak.
Úgy érezheted a gyerekedet egyre inkább csak a barátok, a saját kis szórakozásai, érdeklődési köre foglalja le és persze a digitális eszközök.
Mindeközben egyre gyakrabban visszabeszél, nem fogad szót, forgatja a szemét és egyre kevésbé akar kommunikálni veled.
Egyre inkább úgy érezheted a gyereked mindenben okosabb akar lenni nálad.
Ez azért is történik, mert egyre fontosabb az életében a barátai jelenléte és az iskolai környezet befolyása.
Napról napra növekszik benne a vágy, hogy maga döntsön, autonómiával rendelkezzen és függetlenedjen.
De ennek ellenére a továbbra is szüksége van korlátokra, útmutatásra, segítségre és cselekvésre. Sőt: most a kamaszkor előtt jobban mint valaha!
Persze miközben annyira biztos magában és a saját képességeiben még rendelkezik azzal, amivel te igen: sok évnyi élettapasztalattal.
Amikor felmerülnek az első problémák, kiskamaszkori „trükkök” nem szabad legyinteni és azt mondani: „Ez csak egy fázis, elmúlik magától, megoldódik magától”, mert kisiskolás és kiskamasz korban sokat tudsz segíteni a gyermekednek abban, hogy később felelősségteljes kamasszá váljon, hogy a kamaszkora ne egy vihar legyen, amiben egyre jobban elsodródtok egymás mellől, hanem kiegyensúlyozottan és biztonságban élhesse meg az önállóvá válást, találhassa meg az identitását és válhasson fiatal felnőtté.
A legjobb stratégia az, ha megtanítod a gyermekedet, hogy önállóan jusson fontos következtetésekre.
- Amikor magától rájön, hogy érdemes megírnia a házi feladatot és odafigyelnie az iskolai kötelezettségeire.
- Amikor rájön, hogy a házimunka, a rendrakás az élet része és nem kell utálni.
- Amikor rájön, hogy megéri tiszteletteljesen viselkedni és normálisan kommunikálni másokkal.
- Amikor rájön, hogy érdemes együttműködnie veled és más felnőttekkel (pl. pedagógusokkal)
Amikor ezekre a felismerésekre és meglátásokra önmagától jut el, „Aha” pillanatot él át, amely valódi, mély tartós tudást ad neki.
Hogyan lehet ezt elérni? Erről van szó a Kiskamaszok pozitív nevelése 6-12 éves korig és a Kamaszok pozitív nevelése című előadásokban.

Miről lesz szó az előadáson?
1. Fejlődés és nevelés 6-12 éves korban
- Miben és hogyan fejlődnek a gyerekek kisiskolás és kiskamasz korban? Milyen változások indulnak meg bennünk pszichés, szellemi, fizikai, társas szinten és a személyiségfejlődésükben?
- Milyen nevelési kihívásokkal találkozhatsz ebben a korban?
- Hogyan alkalmazd a pozitív nevelést kiskamaszkorban? Mire figyelj oda? (akkor is, ha eddig nem pozitív módszerekkel neveltél)
- Hogyan erősítsd meg a kapcsolatot gyermekeddel miközben egyre inkább próbál leválni rólad és önállósodni?
- Mit tegyél, hogy egészséges módon önállósodjon, miközben nem érzi azt, hogy „rátelepedsz”, de nem is szakad el teljesen érzelmileg a családtól, hanem örömmel van a barátaival is, de a szüleihez is kötődik, szívesen megosztja a gondolatait, problémáit és meghallgatja a tanácsodat?
- Mit tehetsz, ha úgy érzed, egyre jobban kicsúszik a kezedből az irányítás és a gyereked egyre kevésbé hallgat rád?
2. Pozitív nevelési módszerek 6-12 éves korig
- Mit tehetsz, hogy a gyermeked együttműködőbb legyen és elkezdjen felelősséget tanulni?
- Hogyan segíts neki a társas kapcsolataiban, hogy jó barátságokat alakítson ki, megtalálja a helyét a közösségben, elkerülje a negatív befolyást és ne legyen kitéve a csúfolódásnak, támadásoknak?
- Hogyan segítheted az önbizalma fejlődését?
- Mit tehetsz, ha dühkitörései vannak vagy nem tudja kezelni az érzelmeit?
- Hogyan kezeld a makacskodást, akaratosságot ebben a korban?
- Konkrét pozitív nevelési módszerek, amik a kisiskolásoknál és a kiskamaszoknál is működnek.
- Iskolai viselkedési problémák, agresszió, rossz viselkedés: Mit tehetsz szülőként a gyermekedért?
- Képernyőidő, mobiltelefonhasználat: Mikor és mennyit engedjünk? Hogyan szabjunk határt? Mit tehetsz, ha a közösségi média vagy a videójátékok nagyon sok időt vesznek el a gyermeked életéből? Mikor kapjon mobiltelefont és hogyan segíthetsz neki megtanítani mértékkel használni?
- Hogyan segíthetsz a gyermekednek, hogy megtanulja a helyén kezelni az online kommunikációt és miként védheted meg az online térben rá leselkedő veszélyektől?
- Felelős viselkedés: Mit tehetsz érte, hogy komolyan vegye a kötelezettségeit, a feladatait az iskolában és otthon is?
- Kiegyensúlyozott gyermekkor: hogyan érd el, hogy a gyermeked biztonságban érezze magát az életében és a mindennapjaiban
- Milyen módszerekkel érheted el, hogy a gyermeked magától jöjjön rá arra, hogyan érdemes helyesen viselkednie?
Kinek érdemes résztvenni rajta?

Ha a gyermeked gyakran dühös vagy nem tudja jól kezelni az érzelmeit, dühkitörései vannak, hirtelen haragú, agresszív a társaival, kiabál, szemtelen, visszabeszél vagy „hangulatember”. Ha az iskolában vagy otthon állandó magatartási gondok vannak vele.

Ha a gyermeked állandóan a digitális eszközökön csüng, tabletezik, telefonozik, számítógépezik, konzolozik vagy folyton konfliktusaitok vannak a túl sok mesenézés miatt. Ha úgy érzed, teljesen beszippantották ezek az eszközök és nem tudsz határt szabni benne. Vagy ha szeretnéd megelőzni, hogy elszaladjon vele a ló az eszközhasználat terén.

Ha a gyermekednek nehézséget okoznak az iskolai kötelezettségek és kötöttségek: nem szeret házi feladatot írni vagy folyton vitátok van emiatt. Ha folyton megfeledkezik a kötelezettségeiről, elhanyagolja őket, ha rendszeresen panasz van a viselkedésére vagy a szorgalmára az iskolában. Vagy, ha szeretnéd megelőzni, hogy a kisiskolásként még jól tanuló gyermeked kiskamaszkorban elkezdje megutálni az iskolát, elhanyagolni a kötelezettségeit.

Ha szeretnéd, hogy a gyermeked tele legyen önbizalommal, szívesen működjön együtt, jól érezze magát a bőrében, jó szociális kapcsolatokat ápoljon, megtalálja a helyét a közösségben, sikereket érjen el és kihozza a benne rejlő legjobbat.
Vidd el mellé ezt is (együtt olcsóbb):

Te is így érzed?
→ hiába próbálsz a lelkére beszélni csak a szemét forgatja,
→ folyton azon jár az eszed, mi lesz így vele, ha ennyire nem érdekli senki és semmi,
→ úgy érzed, minden igyekezeted ellenére elsodródott mellőled és aggódva nézed, hogy egy-egy rosszul nevelt társa milyen rossz hatással van rá,
→ a korábban működő szabályaitok, gyermeknevelési módszereitek nem működnek,
→ állandó a feszültség és a vita közöttetek és nem tudod meggyőzni,
→ már eleged van abból, hogy bármit próbálsz nem jutsz előre.
Ebben az előadásban bemutatom azokat a hatékony pozitív nevelési eszközöket, amelyekkel hatással lehetsz a legmakacsabb kamaszra is és amely segít nektek elindulni a változtatás útján.
Miről van szó az előadás anyagában?
1. Ismerd meg a kamaszodat!
- Mi is történik valójában kamaszkorban a gyermek agyában és lelkében?
- Hogyan változik meg a viselkedés 13-14 éves korban, mi ennek az oka és mi a különbség a fiúk és a lányok között?
- Miért beszél vissza a kamasz és mihez kezdjünk ezzel?
- Testi és fiziológiai változások a kamaszkorban és hatásuk a gyermek viselkedésére
- Leválás a szülőkről: Hogyan történik, hogyan támogassuk és hogyan őrizzük meg mégis a jó kapcsolatot?
- Miért nem hallgat a kamasz a szüleire (és vajon elérhető, hogy mégis hallgasson)?
- Min változtass kamaszkorban, hogy hatással tudj lenni a gyermekedre?
- Felelősség: az egyik kamaszt egyáltalán nem érdekli, a másik túl komolyan veszi – hogyan találjátok meg az arany középutat?
- Identitáskeresés: Mi is ez pontosan és hogyan támogasd kamasz gyermekedet benne?
2. Pozitív gyermeknevelés kamaszkorban
- Milyen nevelési módszerek hatásosak még tizenéves korban is?
- Hogyan kezeld hatékonyan az ellenkezést, a szabályok be nem tartását, hogyan állíts fel határokat és milyen következményeket helyezz kilátásba?
- Milyen hatásai vannak a túlzott digitális eszközhasználatnak kamaszkorban és hogyan húzz határt ebben?
- Hogyan határozzatok meg szabályokat a tanulásra, hazaérésre vonatkozóan?
- Mit tegyél, hogy a gyermeked résztvegyen a házimunkában?
- Hogyan kezeld az akaratoskodást, dührohamot ebben a korban?
- Honnan tudhatod, ha a tizenéves gyermeked bajba került és miként segíthetsz neki (akkor is, ha nem mond otthon semmit)?
- A barátok, haverok hatása: mit tehetsz, ha rossz irányba viszik egymást, hogyan változtathatsz ezen?
- Ha semmi sem érdekli: miért van és hogyan reagálj erre?
- Szorongás kamaszkorban: hogyan segítsd át a gyermekedet a nehéz helyzeteken?
- Mit tegyél, hogy kiegyensúlyozottan élje át a gyermeked a kamaszkort, ugyanakkor legyen lehetősége megélni mindazt, amire ebben a korban szüksége van?
És, ha szeretnéd, még ezt is megkaphatod:

Kütyühasználat gyerekkorban: Mire figyeljünk oda?
Káros vagy nem káros, ha a gyerek tabletezik, tévét néz, mobilozik?
Tartsunk-e szigorú képernyőidőt? Vagy nem?
Megosztó kérdések ezek, amikről mindenkinek megvan a szubjektív véleménye és a tudósok álláspontja sem mindig egyezik meg abban, mennyire káros vagy éppen hasznos a sok és sokféle kütyü a gyermekek fejlődése szempontjából.
Mi szülők azonban nem érünk rá vitatkozni, hiszen mire kitalálják, mi is lenne a jó, felnő a gyerek 🙂
Mit tehetünk most? Miből mennyi és hogyan legyen jelen a gyerek életében? Milyen intő jelei vannak a kütyüfüggésnek vagy a képernyőfüggőségnek és hogyan kezeljük?
Hogyan neveljünk gyereket a digitális korban?
Miről van szó az előadás anyagában?
1. Kütyühasználat 0-18 éves korig
- Milyen életkorban milyen hatással vannak a digitális eszközök a gyerekekre az egyes életkorokban?
- Mit használhatnak már kisgyermekkorban, mivel várjunk még tovább?
- Mikortól és mennyit nézhet használhat ilyen eszközöket a gyerek?
- Hány éves korban kapjon okostelefont a gyerek? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe és hogyan döntsünk felelősen?
- Mire figyeljünk oda tizenéves korban?
- A legújabb kutatások eredményein keresztül mutatom meg a digitális eszközök használatának káros és hasznos (igen, ilyenek is vannak) hatásait
2. Képernyőhasználati módok: Ismerd meg őket! Melyikből mennyit lehet?
- Milyen módokon és milyen eszközökön használhat a gyerek képernyőket?
- Melyiknek milyen hatása van az értelmi fejlődésre, az agyra, a gondolkodásra, a viselkedésre és az érzelmek fejlődésére?
- Ismerd meg a digitális médiahasználati piramist! Milyen eszközöket és funkciókat, mennyit és hogyan használhat a gyerek?
- Túl sok vagy túl kevés? Hogyan döntsük el?
- Milyen jelei vannak annak, ha túlterhelő a gyermek számára a képernyőhasználat és mit tehetünk ilyenkor?
3. Képernyők és nevelés: Tiltsuk? Engedjük? Hogyan döntsünk okosan?
- Hogyan kerüljük el a képernyőhasználattal összefüggő rossz szokásokat?
- Tiltsuk vagy engedjük a kütyüket? Mik a túlzott szigor és melyek az elhanyagolás hátrányai?
- Milyen szülői felügyeleti eszközök léteznek és hogyan használjuk őket
- Milyen hatásai vannak, ha csak úgy eszik, ha nézheti, ha csak úgy alszik el, ha folyton követeli? Miért alakul ez ki? Káros vagy maradhat?
- Mikortól alakulhat ki függőség, milyen jelei vannak? Mi áll a függőség kialakulásának hátterében? Egyáltalán: Mi számít játékfüggőségnek és mi nem az?
- Hogyan védjük meg a gyerekeket a digitális világ veszélyeitől?
4. Fogadjunk, hogy erre még eddig nem is gondoltál…
A digitális média használat kapcsán a legtöbben általában a képernyőhasználati módokat és a kontrollt tartják szem előtt, holott vannak olyan egyéb életmódbeli szempontok is, amivel jelentős hatást gyakorolhatunk gyermekünk viselkedésére és hozzáállására ezekhez az eszközökhöz és használatukhoz. Mik ezek?
Hogyan alakítsd ki a gyermeked egészséges és kiegyensúlyozott kapcsolatát a digitális világgal úgy, hogy nem a képernyők használatát korlátozod, hanem valami egészen mást teszel?
Erről tudhatsz majd meg többet az előadás utolsó részében.
Az előadás ára br.3500 Ft, de ha február 28-ig rendeled meg a Pozitív Nevelés Iskoláskorban és a Pozitív Nevelés Kamaszkorban előadásokkal együtt, a három előadás ára számodra br. 10.500 Ft helyett mindössze br. 8000 Ft.
Hogyan is néz ki ez az egész?
A korábbi előadás felvételét most meg tudod venni a webshopunkból egyben és külön-külön is és korlátlan ideig visszanézheted.
Hol találod meg? Egy privát online felületen, amihez a jelentkezést és a fizetést követően kapsz majd hozzáférést (a megtekintéshez és a kérdezéshez Google accountra van szükség)
Mennyibe kerül? Egy előadás (Pozitív nevelés Iskoláskorban) felvételének ára: br. 3500 Ft, két előadás (Pozitív nevelés Iskoláskorban és Pozitív nevelés Kamaszkorban) felvételének ára együtt február 28-ig br. 7000 Ft helyett csak br. 6000 Ft, ha pedig mindhárom előadást kéred (Pozitív nevelés Iskoláskorban, Pozitív Nevelés Kamaszkorban és Kütyühasználat Gyerekkorban), a három együtt br. 10.500 Ft helyett csak br. 8000 Ft.
Az akció végetér:
Jelentkezz most!
Klikk a gombra, töltsd ki az adatokat és már le is foglaltad a helyed! Fizetni átutalással vagy bankkártyával tudsz. A jelentkezést követően küldjük neked a hozzáférést az online előadás felületéhez és már nézheted is.
Három előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig + Pozitív nevelés kamaszkorban + Kütyühasználat gyerekkorban) br. 10.500 Ft helyett br. 8000 Ft
Két előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig + Pozitív nevelés kamaszkorban) br. 7000 Ft helyett br. 6000 Ft
Csak egy előadást kérek!
(Pozitív nevelés 6-12 éves korig)
br. 3500 Ft